Lunisolar-SHAUN(숀) Japanese日本語翻訳・意訳

とてもいい曲です。

歌詞の意味が素敵なので、日本語にするとどう感じるのかなと意訳してみました。

(ネット検索しても日本語がなかったので・・・)

聴き側の受け取り方にとっては十人十色だと思います。私はただただ感動し、涙してしまいました。似たような経験をしたからなのかな。

 

ぜひ私の意訳が助けになるなら、役に立てるのであればうれしく思っています。

NO MUSIC NO LIFE

MUSIC NEVER LET YOU GO ALONE :)

 


[Eng/Kor] SHAUN - Lunisolar | We Love Vocal EDM

 

【verse1】

just the sun hits on my hair

like shiny hope

太陽の光が私の髪に

まるで希望の光のように

 

but don't know where to go

and I don't know what to do

でも、どこに行けばいいのか

何をすればいいのかわからない

 

damn ridiculous city sling off at me

it makes me deep and mad and sad

本当に深い怒りと憂鬱を作る

そんな私をこのつまらない街が鼻で笑っている

 

you wake me up,

when meet you in the club

cause your soft and warm and cosy voice

クラブで出会ったあなたは

とても優しく温かい声で

こんな私を悪夢から目覚めさせてくれた

 

that time,

I think you're getting into me

その時、

あなたを心で感じた

 

just like a falling star(x2)

流れ星みたいに

 

【chorus】

take you up to the sky

さあ前に進もう

 

you don't need to be afraid

怖がることはないよ

 

hold my hand, close your eyes

私の手を持って、目を閉じて

 

you can see the galaxy

希望が見えるよ

 

take you up to the sky

さあ前に進もう

 

you don't need to be afraid

怖がることはないよ

 

stars will hug you hard

and makes us into fair galaxy(x3)

希望があなたを強く抱きしめ

私たちを見守ってくれる

 

 

【verse2】

just the moon hits on my face

like cooling dream

夢から覚めるように

月の光がさす

 

but don't know where to go

and I don't know what to do

でも、どこに行けばいいのか

何をすればいいのかわからない

 

damn ridiculous city sling off at me

it makes me sick and tough and hurt

本当に深く傷つき、落ち込んでしまう

そんな私をこのつまらない街が鼻で笑っている

 

you wake me up,

when see you on the floor

cause your light and fascinating move

フロアに見えるあなたは

とてもまぶしく魅力的なあなたの動きは

こんな私を悪夢から目覚めさせてくれた

 

that time,

I think you're getting into me

その時、

あなたを心で感じた

 

just like a falling star(x2)

流れ星みたいに

 

【chorus】

take you up to the sky

さあ前に進もう

 

you don't need to be afraid

怖がることはないよ

 

hold my hand, close your eyes

私の手を持って、目を閉じて

 

you can see the galaxy

希望が見えるよ

 

take you up to the sky

さあ前に進もう

 

you don't need to be afraid

怖がることはないよ

 

stars will hug you hard

and makes us into fair galaxy(x3)

希望があなたを強く抱きしめ

私たちを見守ってくれる

 

【outro】

when night comes, hug each other

remember our history

夜になると、あなたの腕の中で

想い出を思い出し

 

breath of love, touch your body

吐息が愛しく、あなたの身体に触れる

 

we complete like diamond

私たちは一つになれるね

 

take you high, feel up high

甘く、きらびやかに

 

we just go in for the love

愛のために生きる

 

stars will hug us hard

and makes us into fair galaxy

希望は私たちを見捨てない

そして、私たちを見守ってくれる